3.08.2010

Tatil Günceleri - 1 / Birazcık daha Selimiye

Yavaş yavaş günlük akışa ayak mı uyduruyorum, yoksa tatilin o tatlı havası üzerimden silinmekte mi ne ?!

"Aman Tanrım" diyerek, hemen yeni bir plan yapmalı diye ekliyorum. İnsan kendine amaçlar koymalı hayatta! :)

Evdeki savaş havası yerini ateşkese bırakmak yolunda ilerliyor. Nereden okuduğumu hatırlamıyorum, ama çok hoşuma giden bir cümle var, sürekli böyle zamanlarda beynimin içinde altını çizip durduğum;  "Çocuklarımız doğuncaya kadar bizim, doğduktan sonra ise Tanrı'nın çocuklarıdır."

Anne ve Baba olarak ya da ileride olduğumuz zamanlarda, mutlaka hatırlamamız gereken çocuğumuzun da kendi istekleri, doğru ve yanlışları, yani kendince bir hayat anlayışı, algılayışı olduğu..kimi zaman yardım ve destek olmaya çalışırken kafa karışıklığından başka işe yaramadığının çabalarımızın farkına varmalıyız. Hele bütün bunlar artık tıbben orta yaş grubu içinde kabul edilen, 33 yaşındaki bir hatun söz konusu olduğunda bahsi geçiyorsa..

Efendim derin konulardan, serin sulara diyerek, Selimiye'den bir kaç not ve anı daha geçmek istiyorum yüksek müsadeyle. :) Selimiye sakin ve sessiz, fakat kendine has bir yerleşim yeri..bu küçücük tatil kasabasında karşınıza bazen o kadar hoş yerler çıkıyor ki şaşırmamak mümkün değil.

Bunlardan ilki muhtemelen okuyunca bir çoğunuzu şaşırtmayacak bir restaurant; SARDUNYA. Bu seyahat bizim için birazcık yeme,içme, gurme gezisi gibiydi. Tatile diyet, kilo, kalori,vs gibi sorunsallarla uğraşmayacağımızın kararını vererek çıkmıştık taa en başında. İsabet etmişiz! :)







Sardunya, Selimiye koyunu bir zincir gibi düşünürseniz neredeyse orta noktasına yakın düşüyor. Bu arada restaurant olarak bahsediyorum, fakat orada öğrendiğimiz gibi aslında konaklamak için odaları da mevcut. 2 katlı bu denize neredeyse sıfır binanın ( Hemen önünden Selimiye'nin girişine kadar yürümenize olanak sağlayan yaya yolu geçiyor.) önünde ahşaptan bir iskelesi var, masaların büyük bir kısmı da bu iskelede, denizin üzerinde yer alıyor. Biz nerdeyse 2-3 hafta önceden rezervasyonumuzu yaptırmıştık. Size de bunu şiddetle tavsiye ediyorum, yoksa ne yazık ki bu lezzet durağını pas geçmek zorunda kalabilirsiniz.

http://www.sardunya.info/


İskele yatlar için park yeri, doğal olarak karadan gelinebildiği gibi teknesiyle gelip, burada yemek yemeyi tercih eden de oldukça hatırı sayılır bir kesim var. Ama belki de bütün bu tekneler, iskele görüntüsü oradaki lezzet ve masa ambiyansını tamamlıyor. :)






Mezeler çeşitli, biz kendimizi balığa sakladığımızdan mezeyi az tuttuk. Tadına aşinayız tabi, bu gezide heralde kabak çiçeği dolmasına doydum. :) Ama asıl lezzet bayramını kılıç balığıyla yaptık. Ana menümüz kılıç fileto ve kılıç şiş şeklindeydi. Benim oburluktan gözüm dönmüş, kendimi kaybetmiş olmalıyım ki balıklarımızın gelmesiyle fotoğraf şevkim de kaçıvermiş anlaşılan, ne yazık ki sözüme güveneceksiniz, yemeden gelmeyin demek istiyorum. :)





İkinci gecemizde Selimiye'yi yürüyerek ufak bir keşife çıktık. İlk gecenin arsızlığı ve de havanın basıklığından kaynaklı hastalıklı halimizden kurtulmak amaçlı çorba arayışındaydık ki sorup soruşturmalarımız bizi Paprika'nın önünde bırakıverdi. Gerçekten ev yapımı bir mercimek çorbasıyla kendimize geldik. :) Gelir gelmez de hemen benim yoğun tatlı taleplerim karşısında menüyü süzmeye başladık yeniden.



                             


Haşhaşlı pastada karar kılındı oy birliğiyle, ki biri Uşaklı, diğeri Afyonlu iki kişiye bu kadar aşina bir tat olmuş da nasıl düşmüş Akdeniz kıyılarına diye sırf merakımızdan bile yememezlik edemezdik sanırım zaten. Karnımız doydukça benim mesleki hastalık etrafı inceleme, araştırma hallerim baş gösterdiğinden olsa gerek, oturan masalardan kulak misafiri olduğum kadarıyla haşhaşlı pastamızın kendileri oldukça popüler bir şahsiyet Selimiye civarında. Biz beğendik. Hafif, haşhaş da muhallebiye yakışmış. ;)

                             


Selimiye'ye uğrarsanız günün birinde, sahilinde mutlaka gözünüze çarpacak bu şirin mekana da uğrayın derim. Belki bizim gibi haşhaşlı pastasını tadıp, demleme çayını yudumlarsınız üzerine, ya da hemen üst katında yer alan şirin barda birer keyif içkisi alırsınız koydaki teknelere karşı. ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder