11.08.2010

Gözleri Açık Sevmek


        " Birlikteliklerde, birlikteliğin her öğesine ilişikin senaryolar her iki tarafı da bunaltır ve öteki hakkındaki algısını etkiler. Herkes eşine kendi hikayesine göre bir rol biçer ve aralarında çarpık bir gerçeklik üretirler.
         İnsanlar olup biteceklerin tahmini üzerine ilişkilerini inşa ederler, tahminleri gerçekleşecekmiş gibi hareket ederler ve sonunda da gerçekleşir."


Tatilin üzerinden şaka maka neredeyse 3 hafta geçmiş, ben tatil kitabım diye seçtiğim kitabın nihayetine ancak dün gelebildim. Nedense tatil boyunca büyük bir hevesle yanımda taşımama rağmen, içimden tek bir sayfasını bile okumak, kapağını açmak dahi gelmedi.Onun yerine bir hafta boyunca bol bool en az 2 gazete alıp didik didik okumayı tercih ettik.

Sevgili Elvan'ın bana tavsiye ettiği, dahası benim tembelliğime dayanamayıp ( tabiki aslında kendi güzel inceliğinden kaynaklı) bana hediye ettiği kitabımı okuyabilmek tatil sonrasına nasip oldu. Burada da sözünü etmeden geçmek istemiyorum.Çünkü içerisinde ilişkiler ve de kendini tanımak adına ciddi ipuçları olduğunu düşünüyorum, ne kadar güncel roman kurgusunda olsa da.

Hikaye aslında basit günümüz teknolojik arızalarından, hepimizin başına gelebilecek sanal alem içerisinde bir karışıklık meydana gelir ve de başka birinin adresine gitmesi gereken mailler kahramanımızın mail kutusuna düşüverir. Kitap daha sonraki bütün kurgusunu bu karşılıklı mail alışverişleri üzerine kurar. Dili çok güncel, olaylar ve sorunlar çok güncel, tamamen bugünün çağdaş yaşam klasiğinin bir aktarımı. Eminim bir kaç günde kolayca okuyabileceksiniz.

Bu kitabı asıl olmazsa olmaz yapanı, o karşılıklı yazışmalardaki dipnotlar, ilişkiler hakkındaki analizleri, irdelemeleri. Okurken bir çok yerin altını çizip, not etmek geçti içimden. Belki de bu gözle bir daha okurum kim bilir?!

Kişisel gelişim adına bir referans kitabı olabilir kanımca. Bu sıcaklarda insanın kıpırdamak dahi içinden gelmezken, bulabildiğiniz en serin köşeye kaçıp kitap içindeki kişisel ve ilişkisel aydınlanmalarla kendinizi ferahlatın derim. ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder