19.08.2010

Neyse Halliim, Çıksın Falliim


Sabahın kör vakitlerinde Urla'daki serin yatağımdan kalkıp uyuklaya uyuklaya düştüm yollara, malum çalışmak gerek. Gerek gerekmesine de, bu kaddaar erken kalkınca şu anda kafam oldu 1500, sanki koccaaa kazan taşıyorum boynumun üzerinde. Ah olaydı şöyle bir köpüklü sade türk kahvesi ! :)

Dün akşam yaptığımız kızlar partisi, kahve, fal seramonisiyle idare edeceğiz artık..elden anca gelen bu. ;)

Seviyorum günün hengamesinden kaçıp uzaklaşarak arkadaşlarla yapılan çay, kahve keyiflerini. Sanki insanın üzerindeki bütün negatif enerjileri puf uçuruveriyor. Dün akşam hem uzuun zamandır bulamadığımız konuşma aralığını yakalayıp bol bool dertleştik, hem de işin içine "falcı bacı" muhabettini katarak biraz şenlendik. Keyfimiz daha da boool, neşemiz yerinde, dostluklar baki olsun,.. bir de fincanın dibinde görünen mutluluklar tez zaman da bizi bulsun. :)))

Bizim dün akşamki oldukça alaturka kahve keyfimizin ardından, mekan-Bornova'nın göbeğinde türkü ve şiir evi,ayrı bakır cezvelerde gelen bool köpüklü kahveler, dayanamayıp yarım kilo aldığımız sıccak tulumba tatlımız (5 kilo vermem gerek beniiim ! ),etrafımızda ah ablam, kardeşim edaları, masamızın üzerinde de iç karartıcı tonda, kötü bir örnek sayılabilecek, kilim desenlerine gönderme yapan, foklorik olma çabasında bir masa örtüsü oluncaaa, ben de merakla acaba bu kahve-çay dünyasında neler neler varmış diyerek başladım aramaya.

Pazar günü gazetede Defne Koz'un Lipton firması için yaptığı tasarımın haberi vardı. Çay denince akla ince belli bardak gelir. Defne Koz, kendi üslubuyla ince belli bardak fikrine güncel bir yorum getirmiş. Ben açıkcası raflardaki yerini almasını heyecanla bekliyorum. :)



Koleksiyon'un sitesine baktığınızda da Faruk Malhan imzalı başka bir ince belli yorumunu bulmak mümkün.


 
İstanbul ve Dervish Simli


 Bir başka ince belli yorumuna ise Porland firmasının sitesinde denk geldim. Malzemenin farklılaştırılmasıyla da değişik bir yoruma gidebiliriz.


Porland'ın sitesinde gezinmek büyük bir keyifti. Her zevke, her alışkanlığa hitap edebilecek bir şeyler bulabilmek olası. Tasarımın sınırı yok !



 
ya da yine Faruk Malhan tasarımlarından birine atlayıp, Sufi'lerden alabilirsiniz kendinize.

Sufi Kupalar
 Jumbo firmasının ürünleri sanki biraz sonra başlayacak moda defilesinde podyumu dolduruvereceklermiş fikriyle piyasaya sürülmüşler. O kadar şık ! ;)



Eğer canınız çayı boşverip kahve derdine düşerse de alternatif çooook. ;)

                                      

İsterseniz kahvenizi porselen cezvenizde köpürterek,



İsterseniz geleneksel tarzda bakır cezvede köpürterek, yanına da ağzınız tatlansın diye lokum ekleyerek,



Ya da Jumbo'nun önerdiği gibi çelik şıklığında köpürterek,


"Yok ben bunların hiç birini istemiyorum, vaktim yok, ofisteyim,.." diyorsanız da Kunter Şekercioğlu'nun tasarım ödüllü, Arzum firması için hazırladığı kahve makinasında köpürterek, tadını çıkarta çıkartaaa  hüpletebilirsiniz. :)

"Hayır,hayır benim aradığım bunlar değil." derseniz. Mudo'nu sayfasına da şöyle bir bakın derim. Başka başka lezzetler sizi bekliyor.



ya da farklı malzemeler ve tarzlarda ürünler.






Benim gibi arabada çay, kahve içmeye düşkünseniz eğer Tchibo'nun fonksiyonel ürünlerini de gözden geçirmekte fayda var. İlle de camdan başka şeyde içmem diyenler için çift cidarlı kupalar ve de kilitli ağızlıklarıyla fonksiyonel muglar. :)


 



Klasikciyseniz, benim gibi foklorik ve de oryantalist unsurlardan hoşlanıyorsanız , aşağıdaki ürünlere eminim bayılacaksınız.



Hiref


Porland


Sabah alışveriş sitelerinde gezinirken ise bambaşka şeyler keşfedip mutlu oldum. Renkleri, esprili şeyleri sever misiniz ?! ya da sizin elinizde olanların, sahip olduklarınızın sizi herkesten ayıran bir şeyler olması hoşunuza gider mi ?! işte bu ürünler, bu üreticiler tamamen bu içsel güdülere hitap ediyor. Tadını çıkarın.

Franz Porselen Firması Ürünleri

Finali benim çok naif, renkli ve eğlenceli bulduğum Pepe ve arkadaşlarıyla yapmak istiyorum. Thomas Rosenthal Grup tarafından üretilen bu fincanlar, muglar benim favorim. ;)

Pepe & Friends

4 yorum:

  1. Defne Koz da, Faruk Malhan da cayi sekerli icmiyor sanirim.

    Bu bardaklari karistirmak iskence. T.S.

    YanıtlaSil
  2. O zaman nacizane kullanıcı olarak geri dönüşlerle fikrimizi belirtelim ki tasarımcı da tasarımını bir adım daha ileriye götürebilsin. ;)

    Ama şunu da belirtmek gerekli ki bazen bir şeylere sadece çok işlevsel ve de kullanışlı olduğu için sahip olmak istemeyiz. Ötesini de düşünmek lazzım derim. :)

    YanıtlaSil
  3. ''Form Follows Function''
    Defne Koz'un vitrinde danteller üzerinde tozlansın diye bunları tasarlıyor olabileceğini düşünmemiştim :) T.S.

    YanıtlaSil
  4. Starck'ın narenciye sıkacağını bu formülle açıklayamayacağımıza göre, kullanıcı eğilimlerini de sadece bu ifadeyle tanımlayamayız. Ötesini var,ötesi! ;)

    YanıtlaSil