15.09.2010

Kahvaltı var, Kahvaltı var !


Uzmanlar uyarıyor; " Günün en önemli öğünü kahvaltı. Güne mutlaka güzel bir kahvaltıyla başlayın. "

Söz dinlemeli derim. ;) Sırf buna hizmet amaçlı da sizinle yeni keşfettiğimiz kahvaltı mekanımızı paylaşmak isteğindeyim bugün. Vakit öğlene yaklaşıyor, eh haliyle ben her zamanki gibim midemdeki derin boşluktan öte bir şey düşünüp, hayal edemiyorum tabiki. :))

Sözüm İzmirlilere, özellikle Karşıyaka'yı kendilerine yurt edinenlere ;), efenim sizlerin çoook da iyi bildiğiniz gibi Karşıyaka'ya aracınızla geliyorsanız kullanabileceğiniz birkaç giriş vardır. Bunlardan biri Karşıyaka sahiline çıkan, oradan sizi dosdoğru iskeleye, çarşıya çıkaran ana giriş, diğeri Soğukkuyu, diğeri Girne, diğeri Şemikler ve de artık doğrudan doğruya Mavişehir'e çıkabildiğiniz yeni otobandan gelen giriş. Biraz karışık mı oldu ne?! :)

Soğukkuyu girişini kullananlar caminin karşısında yer alan Tereci Gıda'ya aşinalardır. Hatta belki önündeki park telaşından kaynaklı, trafiğin alt üst olmasına da azıcık benim gibi sinir olabilirler. :) Burası her türlü kahvaltılık, baharat ve de aktar malzelerini bulabileceğiniz bir nevi mandıra şeklinde bir mahalle bakkalı. İşte bu, aynı Tereci Gıda işlerini genişletmeye karar vermişler ki Mavişehir'de, Koçtaş'ın binasının yanındaki binada kendilerine bir kahvaltı ve de satış yeri daha açmışlar.

Görüp görüp, "hadi deneyelim" dediğimiz bir yerdi, bayram tatili sonrası, oy kullanma üzerine gidip, görmek nasip oldu. İyi ki de oldu, tez zamanda yine gidilee ! :))

Ben inaniyorum ki aynı kalite ve güler yüzle yollarına devam ederlerse yakın zamanda Tereci'ye ancak ve ancak rezervasyon yaptırarak gitmek mümkün olacak.

Mekan çok hoş ! Ahşap ağırlıklı mobilyalar, döşemeler, çini seramikler, yöresel motifler..içerisinde bir bölüm daha büyük gruplara yönelik şark köşesi şeklinde tanzim edilmiş. Ufak bir bahçesi de var. Biz iç mekanı tercih edip yerimize yol yorgunu, bitap şekilde yerleşiyoruz.  Herkes çok ilgili, istersek dışarıdaki masayı da hemen gölgede kalacak şekilde ayarlayabileceklerini belirtiyorlar tekrar tekrar. Ardından soğuk soğuk, bütün yorgunluğumuzu alan, dahası iştahımızı da kabartan bir şerbet ikram ediyorlar kibarca. Mesir macununun suda eritilip soğutulmuş hali gibi şerbet, bütün ağırlığım gidiveriyor üzerimden içerken. ;)

"İlk defa geliyoruz." diyerek kendimizi bizi yönlendiren garsonumuza bırakıyoruz. "Ben sizin için seçip serpme kahvaltı hazırlatayım." diye öneriyor. "Peki" diyerek mutlulukla kabul ediyoruz.

Şimdi gelelim hemen bir parantez açarak bu mekanın neden kahvaltı yapmak için bu kadar hoş ve de tercih edilebilir olduğunu anlatmaya: İlk önce inanılmaz çeşit var; kahvaltılık olarak aklınıza gelebilecek herşey en az iki çeşitten oluşuyor. Her şey göz önünde hazırlanıyor, taze. Dahası burası bir açık büfe kahvaltı yeri gibi; kendiniz büfenin önüne geçip istediklerinizden bir kahvaltı oluşturuyorsunuz. Portakal reçeli sevmiyor musunuz, ceviz reçeli alın o zaman, ya da petek bal sadece, ya da, ya da çiçek balı mı seviyorsunuz, o zaman menünüze onu alın. ;)


Bizim menümüz bal, portakal reçeli, tereyağı, Diyarbakır lepiği (içli köftenin akrabası efendim kendileri ), kuru domatesle karışık yeşil ve siyah zeytin menüsü, domates, salatalık, yumurtalı ekmek, sigara böreği, çökelek (hangi yörenin olduğunu hatırlamıyorum.), 3 çeşit peynir (istediklerinizden seçiyorsunuz; bizimkisi ezine, tulum ve de hellim miydi ?! :))) ), sucuklu yumurta ( bizi iki kişilik isteğimizin fazla gelebileceği konusunda uyardılar. Kendilerine teşekkür ederiz. Cidden porsiyonları büyüktü, tek kişilik yetti.), çemen (biz buna bayıldık ! ), tabiki değişmez çaylarımız ve de farklı ekmeklerden karışık bir sepet. Daha ne olsun ! :))



Kahvaltı sonrasında şöyle bir market kısmını dolaşıp, evin eksiklerini de tamamlayarak 1 taşla 2 kuş vurmuş olursunuz. Benim gibi daha masaya oturduğunuz anda gözünüze kestirdiğiniz fıstık sarma, ceviz burma gibi tatlılar varsa hele, tamamdır tam yerindesiniz ! ;)

Ne demiş uzmanlar; "Kahvaltı en önemli öğündür."


11 yorum:

  1. Mine'cim teşekkürler.Senin önerinle gittim aynı şeyleri yaşadım.Böyle mekanların var olduğunu bilmiyordum.Bize çocukluğumuzun tadlarını verdi.Bizimle paylaşman doğrusu çok güzel.

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim. Böyle güzel geri dönüşler aldığım zaman çok daha keyif alıyorum. :) Tereci bizim favori kahvaltı yerlerimizden biri oldu. Ama hakkediyorlar doğrusu, deneyen bilir. ;)

    YanıtlaSil
  3. Evet bencede.Bu kadar çabuk mesaj gelmiş olması çok iyi:D

    YanıtlaSil
  4. Bencede çok güzel yiyecekler var

    YanıtlaSil
  5. Çoğunluğun aynı fikirde olması ne güzel ! ;)

    YanıtlaSil
  6. Karşıyakama yepyeni bir soluk kazandıran TERECİ GIDAnın son ayağı TERECİ KAHVALTI herkesi memnun edecek kadar çok çeşitli menüsüden tutun mekan tasarımına kadar en ince ayrıntısıyla düşünülmüş mükemmel bir yer....
    Eee hizmet süper ,dekorasyon harika ,kahvaltı çeşidide bol olunca ben İzmirde başka yerde kahvaltı etmem artık...
    şöyle hakkı verilmiş bir sucuklu yumurtayı, ustalıkla yapılmış bir paçangayı,ataların memleketinden gelmiş lezzetleri güleryüzlü personelle birlikte güzel ,nostaljik bir mekanda önünüze geldiğini düşünün. NASIL kesinlikle baştan çıkarıcı Üstelik alınan ürün ve hizmetin kalitesine göre fiyatlarıda çok uygun .Tek sorun özellikle hafta sonları boş masa bulmak. Bu sorun içide tek yapacağım şey TERECİ KAHVALTI zincirlerini beklemek.Herkese şiddetle tavsiye ediyorum .BURADA BİR KUŞ SÜTÜ EKSİK....

    YanıtlaSil
  7. bana sucuklarını anlatırmsın zira ben 6 yıldır sucuk yemiyorum çünkü fabrikasyon olanlarını ağzıma sürmem...şayet bildiğimiz eski tatlardansa sırf bunun için gitmeyi düşünüyorum
    [resimde güzel görünüyor]

    YanıtlaSil
  8. acikcasi bufe sucuklarindan hic hoslanmayan biri olarak,Tereci Gıda'da yiyeceklerinizin size farklı gelecegine eminim. Ailemin Uşak'ın bir köyünde yaptırdıkları gibi baharatlı ve de taze olmasından kaynaklı düzgün kesilememiş şekilde vitrinlerinde görebilmeniz mümkün. :)

    YanıtlaSil
  9. kahvaltı kaç para acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acikcasi oldukca uzun bir zaman oldu?! Kendi isteginiz sekilde menunuzu olusturabiliyorsunuz..her cesitten illa almaniz gerekmiyor. Ama fiyat konusunda ne desem yaniltici olur. :)

      Sil