12.05.2010

Bir fincan çay, bir parça kek...


Güne her zamanki sabah çayımla başlıyorum.. ve de hayal ediyorum; şu anda yanında biraz olması için neler vermezdim dediğim, fırından yeni çıkmış tazecik, sıcacık kek'i.

Bir ara, hala daha nedense tam kıvamını tutturamadığım benim sevgili kivili muffin'ımın tarifini sizlere de yazarım. :) Çikolatalı ve kakaolu olanı tam tamına yapabiliyorum,..da..da, ama işin içine kivi girince her seferinde bir nevi patlak lastik davranış şekliyle FOSS'luyuveriyorum. :)

Tek emin olduğum ve de denemeler sonunda öğrendiğim, muffin hamuru kesinlikle ama kesinlikle cıvık olmayacak, hatta cıvıklığa meyletmiyecek bile..fırın kabına koymak için kullandığınız kaşıktan adeta kazıyarak zorla çıkaracaksınız hamur denen şahsiyeti.

Mutfak tüyolarına devam ederiz...hatta keşke herkes birer kuple ekleme yapabilse bu nacizane mutfağa da engin birer bilgi denizine dönüşebilsek ?! ;)

Gelelim sadade; bu sabahki yazının amacı pozitif düşünce, mutluluk yolunda emin adımlarla birazcık daha ilerleyebilmek. Sabaha bu kadar ışıl ışıl başlamışken bunu bütün evrenle paylaşmamak haksızlık olurmuş gibime geldi. ;) Belki bu paylaşımcılığımın ya da pozitif düşünce sistemini geliştirmemin son zamanlarda kişisel gelişim kitapları ve de siteleri ile fazlasıyla haşır neşir olmamla da alakası vardır...mutlaka var! :)

Son günlerde kişisel gelişimi bir kenara bırakırsak kendimi kitaplara adadım. Geçenlerde neredeyse 1 ay önce sipariş verdiğim kitaplarım geldi. ( tam 18-2 tane :))..sipariş ettiğim iki kitap yoğun çabalara rağmen bulunamadı. ) Hepsi nasıl gıcır gıcır, kuzu kuzu beni bekliyorlar...onları ardımda bırakıp, evden adımımı atmak sanki eziyet gibi..istiyorum ki doya doya , kana kana okuyayım. :)

İşte bu kitap seferinin öncesinde okuduğum bir kitaptan bahsedeceğim bugün; "ZERO LİMİT - Joe Vitale"

Edebi bir değeri olduğunu düşünmüyorum, zaten kitabın amacı bu mu "hayır"...tamamen düşünce sisteminizi değiştirmenize yönelik bir rehber. Değiştirir misiniz, değişirmez misiniz bu soruların cevapları tamamen sizin içinizde, ama göz atın, düşünün, çevrenize biraz da bu gözlerle bakının derim. ;)




Kitabın özünde etrafınızda olan, gerçekleşen her şeyin sebebinin aslında "siz" olduğunuzu ve de sorumluluğunuzu kabul etmenizin bütün hayatınızı, hatta dünyayı değiştirebileceği üzerinde duruluyor. Bence denemeye değer! :)

Bu felsefe; antik Hawai felsefesi olan Ho'oponopono'nun güncellenmiş hali...ve de evrende olup bitenlere karşı durmaktansa hayatın akışına boyun eğip kabullenmenizi, kendinizi bu akışa bırakmanızı tavsiye ediyor. Bazen akışa karşı yüzmek için o kadar çabalıyoruz ki asıl akıntının bizi kıyıya ulaştıracak güç olduğunu göz ardı ediyoruz.

Bugüne belki de bir seferlik bile olsa kitapta da yer alan şu giriş duasıyla başlamak gerek;

"Bir olan Yüce Yaratıcı,...Eğer ben, ailem,akrabalarım ve atalarım seni, aileni, akrabalarını ve atalarını düşüncelerimizle, sözlerimizle, davranışlarımızla ve hareketlerimizle yaradılışımızdan şu ana kadar geçen süre zarfında gücendirdiysek, senden af diliyoruz...Bunun tüm olumsuz anıları, engelleri, enerjileri ve vibrasyonları temizlemesine, saflaştırmasına, yok etmesine ve bu istenmeyen enerjilerin saf ışığa dönüşmesine izin ver...Ve bu olsun."

Ve bu olsun..ve bütün bu istedikleriniz olsun. :)

1 yorum:

  1. Burcu dedi ki... (ben gönderiyorum ama sevgili Burcu dedi :), taa ingiltere'den.. mutfak tüyoları,kitaplar boşa gitsin istemedim.)

    Amin minecim!

    Ben de boyle kitaplar okuyorum bu aralar, Erkin sabahlari elime tutusturuyor cikarken yolda okuyayim diye. Ama burada genre olarak "self help" diyorlar, pek hosuma gitmiyor kisisel gelisim demek daha guzel bence.

    Kivili muffininin patlak lastik davranisinin sebebi kiwinin suyudur, onu dengelemek icin ya tarifteki kati maddeyi arttiracaksin yada diger sivilari azalticaksin. Sen de ayni sonuca varmissin zaten, sonuctaki kivami yakalamak onemli.

    Ben de antep fistikli cupcake yaptim gecen hafta, super oldu.

    http://www.bbcgoodfood.com/recipes/470633/pistachio-cupcakes

    Uzerine krema yapmadim tariften farkli olarak, bir de islenmemis seker kullandim. Bir daha yaparsam yari yariya esmer unla yapacagim, bu arada sana bir mutfak tuyosu da benden esmer un kullaninca tarifteki sutu, suyu arttirmak daha iyi sonuc veriyor. Ozellikle ekmek yaparken, sonuc daha yumusak oluyor.

    Selamlar,

    Burcu

    YanıtlaSil