29.04.2010

Fuar Ertesi..

Başlığı "Fuar Ertesinin Ertesi" olarak değiştirmek gerekli belki de..

Meslek hanemizde "tasarımcı" yazmakta, ve de hatta uzmanlık alanımız vitrifiye ürünler olarak geçmekte iken, nisan ayının özetini UNICERA'nın özetini yaparak tamamlamamak olmaz, ayıp düşerdi şüphesiz.

UNICERA nedir sorusunu duyar gibi oldum sanki, haliyle blog yazıp, bir yerde henüz tam dünya yayını yapmaya başlayamamış olsak da (insan doğal olarak hakim olduğu yazın dilini, anadili olarak benimsiyor.) ulusal bilgilendirme çalışmaları yapıyoruz diyebiliriz. Açmak lazım, açıklamak lazım. :)


UNICERA, 1988 yılından bu yana her yıl Nisan ayında, Türk Seramik Sektörü'nün yılda bir kere buluştuğu fuar. Bu yıl da, 07-11 Nisan 2010 tarihlerinde, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi 'nde gelenekselleştiği şekilde İstanbul'da düzenlendi. Fuar kapsamında; seramik kaplama malzemeleri, vitrifiye ürünler, havuz ve sauna ürünleri, armatürler, banyo ve mutfak mobilyaları, ek olarak bu ürün gruplarını tamamlayıcı aksesuarlar ve bunlarla ilgili yayınlar sergilendi.

Her ne kadar bir kaç yılın ekonomik kriz lafları sebebiyle her sektörde görülen yavaşlama bu sektörde de yaşandığından, göz alıcı bir fuar yaşanmamış olmasına rağmen, genel olarak fuarların yenilikleri ve o sektörü ilgilendiren güncel haberleri takip etmek açısından yararlı, kesinlikle de gerekli olduğunu düşünüyorum. Tabiki tasarımcı insan için bu etkinliklerin kat be kat daha da önemli olduğunu eklemek gerekli.

Şöyle bir baştan yazdıklarıma göz geçirdim de, bu yazı hiç de tarzım olmayan bir şekilde gittikçe ciddi bir hal ve üslup şekli benimsemeye başlamış kendi kendine. :)

Efendim gelelim fasulyenin yararlarına, yani işin en eğlenceli yanına; toparladığımız görsellerle nelere bakmışız, neler dikkatimizi çekmiş şöyle ortaya karışık bir çeşni yapmaya:  ;)

Bu seneki fuarın dikkat çeken ürünleri kesinlikle yer ve duvar seramiklerindendi. Vitrifiye ürünlerde "aman allahım" nidaylarıyla kendimizden geçtiğimiz her hangi bir şey göremedik. Ama üretim süreçlerinin farklılığını düşününce bunu da hoş görüyorum kendi içimde, ister istemez açıkcası.

Özellikle aklımda kalan Seramiksan firmasının, "Selçuklu" adıyla çıkardığı duvar karosuydu. Ahşap fon üzerine geleneksel, geometrik selçuklu motifi işlenmişti . ( Dağınık insan azizliğine uğrayıp fotoğraf makinesinin pillerini kontrol etmediğim için önceki gün, ne yazık ki sadece serinin ismini geçebiliyorum.)


Ege seramik firmasının özellikle dış mekanlarda, kafe ve bistro benzeri yerlerin zeminleri için düşündüğü rustik seri dikkate değerdi.


Daha modern bir çizgi arayışınız var ise eğer, Kütahya Seramik,Vitra ve de mutlaka Kale Seramik görülmeli derim. ;)
                                              
http://www.kutahyaseramik.com.tr:8080/CMSKutahyaSeramikMedia/media/seramik/pdf/versatile.pdf

Vitrifiye ürünlerde ise en dikkati çeker ürün, Serel tarafından sergilenen asitmetrik lavaboydu.



Ege Vitrifiye tarafından üretilen, banyo mobilyalarıyla da oldukça şık gözüken köşeli ve daha yumuşak hatlara sahip oval tezgahüstü lavabolar bu senenin yeni ürünleri olarak fuardaydı.





Kale Grubunda yer alan Cube Lavabo, hem duvar seramikleri, hem de banyo mobilyalarıyla bir bütün olarak kendi konsept dilini yenilik olarak sunmaktaydı.


Vitra, Rose Lovegrove tasarımı istanbul serisiyle fuarda oldukça büyük bir alanda ürünlerini sergiledi.


Değişik dekor ve sır kullanımlarıyla da firmalar ürünlerde farklılık yaratma çabasındaydı. Vitra tezgahüstü lavaboların bazılarında, bu senenin modasını takip ederek metalik efekt verecek şekilde sır kullanımını tercih etmişti.



Villeroy & Boch firmasında sergilenen lavabo ise dekorlu üretimin zarif bir örneğiydi ve dekorun lavabodan bataryalar üzerine de yansıtılmasıyla dil bütünlüğü sağlanmıştı. 


Derleyip toparlamak gerekirse, Nisan ayı, seramik sektörüne önemli bir etkinliklik sayesinde taze bahar havasını da getirdi. Bize de sanırım emeği geçen herkesin "ellerine sağlık" demek düşer. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder