19.01.2011

Güncel

Dün akşam iş çıkışı dosdoğru eve yollandım. Bu aralar havalar bi soğuk, bi soğuk..hatta sabah servis şöförümüz sisten kocaaa fabrikayı göremeyip pas geçti. :)) Yani insanın bu kış kıyamet, buzdolabı misali havada evinden başka yeri gözü görmüyor. Yeterki sıcak olsun, bizim olsun ! :)

Haliyle ne zamandır evde uzun süreli vakit geçiremediğimden ne yapacağımı şaşırdım. Önce ailece yemek, ardından hemen sıcacık, iç ısıtan bir banyo ve de sonrasında taze çay eşliğinde annem ve babamla televizyon karşısında yayılmaca. :) Daha ne olsun.. :P

Tabiki tv karşısındaki mevcudiyetimin sebebi annemi ve babamı izlenen dizi hakkında muhtelif sorular sorup hayatlarından bezdirerek, benimle ilgilenmelerini sağlamak. Bir yandan da kucağımda pazar gününden kalma, hala okunmayı bekleyen gazeteler. Neden ben sayfalarının her birini gözden geçiremeden bu günlük yayınları gazeteliğin güvenli kollarına teslim edemiyorum ?!

Fırsat bu fırsat diyerekten bir güzel her kıyısını köşesini okuyup, didik didik ettim. :) Yemek köşelerini kestim. Bu evlilik hazırlıklarında işime yarar diyerekten çıkmış bir kuyumcu reklamını gazetenin ucundan alıverdim. En çoook sevdiğim yazarlardan biri olan ve de muhtelif sadece bir kitabını okuyamadığım Alain de Botton'un Ayşe Arman'la yaptığı söyleşiyi okudum..İstanbul'a geliyormuş konuşma yapmak için, neden herkes, herşey İstanbul'a geliyor ? Zaten Frida sergisine gidememekten, "Cirque de Soleil" gösterisini göz göre göre kaçırmaktan muzdaribim. :) Tam böyle delü delü, kendi kendime söylenirken gazetedeki bir haberle şöyle azıcık teselli buldum.


Efendim Mayıs ayında İzmir ciddi bir sanat olayına ev sahipliği yapacak; Bienal İzmir. Bu bienal ressam Seba Uğurtan'ın girişimleriyle hayat buluyor ve de 4 yıldır çalışmaları sürüyor.  Farklı 57 ülkeden 1600 sanatçı katılmak için başvuruda bulunmuş. Seçici kurulun değerlendirmesiyle 31 ülkeden 500 sanatçının başvurusu kabul edilmiş. İzmir'de 1700 eserle tam bir sanat şöleni yaşanacak, şimdiden gözümüz aydın! :)

4-11 Mayıs'taki bu önemli olayı ajandalara not etmek gerek diye düşünüyorum. Keza İzmir bu tip etkinlikler konusunda ciddi anlamda kısır. Sergilere ev sahipliğini ise İzmir Fuarı 3-4 nolu holler, Ege Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi, Kültür Bakanlığı Devlet Resim Heykel Müzesi, Ahmed Adnan Saygun Kültür Merkezi yapacak. Merak edenler için web sayfası; http://www.bienalizmir.org/bienal/main.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder